在雨中歡唱

2013041213:59





連日春雨綿綿 
來聽聽金凱利雨中跳踢踏舞又唱又跳
讓心情美麗起來!



(圖片摘自網路)

即使下著雨  我一樣可以快樂歡唱...
因為我戀愛了...




1952年米高梅出品的音樂電影"萬花嬉春"
影史上的歌舞經典名片
金凱利片中"雨中歡唱"舞技令人難忘

經常會聽到這首輕快歌曲

原來是出自此部電影

....................








.................................

Singing in the Rain
中英文歌詞

I'm singing in the rain
我在雨中歌唱

Just singing in the rain
就是在雨中歡唱

What a glorious feeling
那是多麼歡愉的感覺

I'm happy again
我又快樂了起來

I'm laughing at clouds so dark up above
我嘲笑著天上的烏雲

The sun's in my heart and I'm ready for love

太陽在我心中,我已準備好要戀愛了 

Let the stormy clouds chase every one from the place
讓下著大雨的烏雲追逐這裡每一個人

Come on with the rain
和雨水一起來吧

I've a smile on my face
我的臉上有笑容

I'll walk down the lane with a happy refrain  
我會哼著愉快的歌曲走在巷子裡

Just singing, singing in the rain
在雨中歡唱

I'm singing and dancing in the rain     

在雨中,我又唱又跳!

(摘自網路)